fredag 21 januari 2011

91

De spanskaläxor jag har fått än så länge skulle inte alls vara så krävande om det inte vore för att jag glömt bort all gymnasiespanska och mer eller mindre all högstadiespanska också (numera kan jag bara de mest elementära grunderna), och måste kolla upp vartenda ord i texterna jag ska läsa. Inte heller hjälper det att jag inte införskaffat ett lexikon ännu.
Men jag är iaf klar nu med tisdagens läxa (utöver några verbformer jag måste kontrollera), och i helgen borde jag verkligen sätta igång med den till på torsdag då den är sexton sidor lång jämfört med tisdagens sex. Uuhg.

Lyssnar på Crystal Castles (bra skit) och har fått lönespecifikation för december på oväntade men enormt välkomna 4600 kr. Och då tog jag ändå (förmodligen inte tillåtet) jullov halva månaden. Såatteh. Det är ju fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar