måndag 24 januari 2011

97

Jag ska lära mig allt som finns att veta om Spanien och Latinamerika, på spanska. Jag ska hålla ett föredrag (wtf, jag vill inte) om Inca-indianerna, på spanska. På mindre än en månad ska jag läsa klart två böcker om Spanien respektive Latinamerika på sammanlagt kanske femhundra sidor, vilket inte skulle varit så illa om det inte vore för att böckerna är på spanska, och med tanke på att det tar mig två-tre timmar att läsa igenom en text på cirkus tio sidor (i och med att jag måste slå upp ungefär vartenda ord) kommer det ta mig... MÅNGA TIMMAR att ta mig igenom de här böckerna (som jag inte ens har ännu). Och eftersom det här bara handlar om en av kurserna, och vi ska läsa tre till, tillkommer uppgifter från resterande kurser också. ÅÅÅÅH.

Ehe, efter en kontrollcheck såg jag nu att jag har närmare två månader på mig att läsa ut böckerna. Liiite mer okej. Fast fortfarande, föredrag och shit är inte min kopp te, särskilt inte på språk jag knappt kan göra mig förstådd på. Måste skaffa mig en spansktalande vän. Nu måste jag plugga :'D <--- falskt leende med äkta tår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar