fredag 4 februari 2011

101


Jag råkade skanna in en del av bilderna åt fel håll, så cirkus hälften (bland andra de här) är spegelvända och gör mig förvirrad. Dessa är för övrigt från lägenheten vi brukar hyra i Portugal (brukar och brukar, vi har gjort det två gånger).

Skulle ta ur filmen ur kameran jag fick av min kusins kompis, så jag satte mig i ett kolsvart badrum, öppnade luckan och kände försiktigt efter om jag lyckats spola tillbaka filmen rätt (något som var en pärs i sig). Det visade sig att det inte fanns någon film i överhuvudtaget, så det var ju kul. Har alltså inga bilder från Mankind's spelning häromveckan för det var enda kameran jag brydde mig om att ta med.

Nytt i övrigt: jag har tydligen glömt bort hur man pluggar. Jag fattar liksom inte... Hur man gör. Jag har inte pluggat aktivt (då menar jag inte gå i skolan, utan plugga inför prov, lära sig saker) sen högstadiet, och det är en... 3½ år sedan nu. Inte heller hjälper det att jag inte har något rent konkret att plugga. Jag ska kunna spanska, jomen tjenare. Var ska man börja liksom?

1 kommentar: